Tipy na využití tohoto cvičení doma i ve škole.
Čtenářská gramotnost
Cvičení vhodné pro předškoláky, začínající čtenáře nebo čtenáře, kteří mají obtíže s doslovným porozuměním. Využitelné je i pro žáky s odlišným mateřským jazykem při seznamování s češtinou. Řešení úkolů na základě explicitně uvedených informací v textu.
"Kde je?" nebo "Najdi" na obrázku
Cvičení umožňuje první čtení s porozuměním pochopení textu interaktivní a zábavnou formou.
Cílem je podpořit porozumění textu zejména u začínajících čtenářů. Text svou náročností umožňuje soustředit se na text. V této etapě se jedná spíše o doslovné porozumění hledání explicitních informací v textu.
Cvičení je vhodné pro začínající čtenáře nebo čtenáře, kteří mají obtíže i s doslovným porozuměním. Využitelné je i s žáky s odlišným mateřským jazykem při seznamování s češtinou. Cvičení je vhodné i pro předškoláky. Ti však většinou potřebují předčítání textu. Děti s opožděným vývojem řeči mohou efektivně procvičovat porozumění mluvenému nebo psaném textu.
Cvičení má tři obtížnosti nastavení:
Nízká obtížnost jednoduché otázky typu "Kde je?", "Najdi.", které vyžadující práci s jednou informací jednoznačnou odpověď.
Střední obtížnost otázky typu "Kde je?", "Najdi." vyžadující zahrnutí více informací.
Vyšší obtížnost otázky již vyžadují komplexnější porozumění textu s přesahem na vysuzování.
Cvičení nabízí pět tématicky zaměřených prostředí/obrázků (Léto, Zima, Škola, Město, ZOO). Čtenář může cvičit sám, ale zejména při obtížích je dohled trenéra důležitý. Nastavitelný je i počet úkolů.